Sheersh
 

Product Return Policy
उत्पाद वापसी नीति

Under Product Return Policy of the company, the Direct Seller / Preferred Customer can, at reasonable request, return of currently marketable goods / products purchased by him / her within 30 days from the date of purchase. as under :-
कम्पनी की उत्पाद वापसी नीति के अन्तर्गत डायरेक्ट सेलर/प्रेफर्ड कस्टमर उचित अनुरोध पर, खरीद की तारीख से 30 दिनों के अन्दर उसके द्वारा क्रय किये गये वर्तमान में विपणन/बिक्री योग्य वस्तुओं/उत्पादों को वापस कर सकता है। जैसा नीचे दिया गया है :-
  1. The Product Return Policy is applicable only for goods / products in marketable condition.
    उत्पाद वापसी नीति केवल वस्तुओं/उत्पादों के विपणन/बिक्री योग्य दशा में होने पर ही लागू है।
  2. Marketable means the goods / products that are unused and saleable, unopened, sealed, which have not expired and which are not seasonal, discontinued or special promotion goods. The product can be 'marketable' or 'unmarketable' depending on the condition of the returned goods / products as assessed by the Returns Executive of the Company.
    मार्केटेबल से तात्पर्य वस्तुओं/उत्पादों से है जो प्रयोग न किये गये हों और बिक्री योग्य हों, खुले न हों, सील्ड हों, समयावधि समाप्त न हुई हो, मौसमी न हों, अप्रचिलित अथवा विशेष प्रोत्साहन की वस्तुयें न हों। वापस किये गये उत्पाद की विपणन/बिक्री योग्य होने अथवा न होने की दशा का निर्धारण कम्पनी के वापसी कार्यकारी द्वारा किया जायेगा।
  3. The return of goods / products must be supported with Bill of purchase/Invoice.
    वस्तुओं/उत्पादों की वापसी क्रय किये गये बिल/इन्वायस के साथ होगी।
  4. This Policy does not apply to the goods / products that have been intentionally damaged or misused from any angle.
    यह नीति उन वस्तुओं/उत्पादों पर लागू नही है जिन्हें किसी प्रकार इरादतन क्षतिग्रस्त या दुरूपयोग किया गया हो।
  5. Total returns can not exceed the quantity appearing on the Invoice/Bill of purchase.
    वस्तुओं की कुल वापसी क्रय किये गये बिल/इन्वायस में दी गई मात्रा से अधिक न हो।
  6. The condition and quality of the goods / products should be similar to the condition and quality which prevailed at the time of purchase.
    वस्तुओं/उत्पादों की दशा एवं गुणवत्ता वही होनी चाहिए जो दशा एवं गुणवत्ता खरीद के समय थी।
  7. Period of return for goods / products is calculated as the number of days from the Bill of purchase / Invoice Date, to the date of receipt at the Company's distribution centre (Avencia Shoppe).
    वस्तुओं/उत्पादों की वापसी अवधि की गणना दिनों की संख्या में क्रय किये गये बिल/इन्वायस की तिथि से कम्पनी के वितरण केन्द्र (Avencia Shoppe) में आने की तिथि तक की जायेगी।
  8. Points / Net sales volume adjustment of products returned up till 30 days from the date of purchase shall be processed in the same month. Total Points / Net sales volume of the returned products will be deducted from the Direct Seller's account.
    खरीद के दिनाँक से 30 दिन तक वापस किये गये उत्पादों के प्वाइन्ट्स / नेट सेल्स वाल्यूम का समायोजन उसी माह में किया जायेगा। वापस किये गये उत्पादों के कुल प्वाइन्ट्स / नेट सेल्स वाल्यूम को डायरेक्ट सेलर के खाते से घटा दिया जायेगा।
  9. The Product Return Policy does not apply to Business promotional materials of the Company.
    उत्पाद वापसी नीति कम्पनी के व्यवसाय प्रोत्साहन सामग्रियों पर लागू नही है।
  10. If Products are returned by customers directly to Company, Points / Net sales volume adjustment shall be done from the Direct Seller's account and any excess amount paid shall be recoverable from Direct Seller.
    यदि ग्राहकों द्वारा उत्पादों को सीधे कम्पनी को वापस किया जाता है तो प्वाइन्ट्स / नेट सेल्स वाल्यूम का समायोजन डायरेक्ट सेलर के खाते से किया जायेगा तथा अधिक धनराशि के भुगतान होने पर वह डायरेक्ट सेलर से कटौती योग्य होगी।
 
 
HOME l ABOUT COMPANY l PRODUCTS l TERMS & CONDITIONS l MARKETING PLAN l PRODUCT RETURN POLICY l COMPLAINT/GRIEVANCE l CONTACT US